Методичні оперативки
Методичні оперативки є традиційною формою підвищення наукового, фахового рівня педагогічної діяльності, попередження можливих помилок, виправлення допущених недоліків у роботі педпрацівників
Ефективність даної методичної форми в сільській школі полягає в тому, що вона займає мало часу, може проводитись до уроків, після уроків, під час великої перерви; дозволяє обговорити питання, які неможливо передбачити заздалегідь. Доцільність їх проведення диктується виробничою необхідністю. основним змістом їх роботи є:
· оперативне ознайомлення педколективу з директивними, нормативними документами, наказами, інструктивно-методичними листами, положеннями, інструкціями Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти і науки, інституту післядипломної педагогічної освіти, районного відділу освіти;
· ознайомлення з інноваційними технологіями, навчання та виховання, ППД;
· інформування членів педколективу про нові науково-методичні посібники, педагогічні періодичні видання, нові навчальні програми, підручники;
· розгляд поточних навчально-виховних завдань планування роботи методичних формувань, навчально-виховної роботи школи, підготовка та організація проведення методичних заходів, ведення шкільної документації, підготовка до державної підсумкової атестації, моніторингу, організація роботи гуртків (предметних, за інтересами) секцій, проведення олімпіад, конкурсів тощо;
· заслуховування інформації про стан навчально-виховної роботи в школі, класі, результати внутрішньошкільного контролю, моніторингу, про участь у методичних заходах, виконання доручень тощо.
Як показують результати дослідження традиційними темами методичних оперативок є:
§ методичні рекомендації з питань оцінювання знань учнів по 12 бальній шкалі;
§ рекомендації щодо складання календарних та поурочних планів;
§ підготовка та проведення шкільних олімпіад;
§ про проведення предметних тижнів;
§ про результати перевірки ведення шкільної документації;
§ про дотримання «Єдиних вимог до усного та писемного мовлення учнів»;
§ про організацію методичної роботи в школі;
§ про підготовку учнів до Державної підсумкової атестації;
§ про результати проведення контрольних зрізів навчальних досягнень учнів;
§ про виконання навчальних програм;
§ про підготовку та проведення методичних заходів, позакласних заходів;
§ про результати участі в конкурсах, олімпіадах;
§ про організацію проведення начальної практики та інші.
Методичні оперативки
Методичні оперативки є традиційною формою підвищення наукового, фахового рівня педагогічної діяльності, попередження можливих помилок, виправлення допущених недоліків у роботі педпрацівників
Ефективність даної методичної форми в сільській школі полягає в тому, що вона займає мало часу, може проводитись до уроків, після уроків, під час великої перерви; дозволяє обговорити питання, які неможливо передбачити заздалегідь. Доцільність їх проведення диктується виробничою необхідністю. основним змістом їх роботи є:
· оперативне ознайомлення педколективу з директивними, нормативними документами, наказами, інструктивно-методичними листами, положеннями, інструкціями Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти і науки, інституту післядипломної педагогічної освіти, районного відділу освіти;
· ознайомлення з інноваційними технологіями, навчання та виховання, ППД;
· інформування членів педколективу про нові науково-методичні посібники, педагогічні періодичні видання, нові навчальні програми, підручники;
· розгляд поточних навчально-виховних завдань планування роботи методичних формувань, навчально-виховної роботи школи, підготовка та організація проведення методичних заходів, ведення шкільної документації, підготовка до державної підсумкової атестації, моніторингу, організація роботи гуртків (предметних, за інтересами) секцій, проведення олімпіад, конкурсів тощо;
· заслуховування інформації про стан навчально-виховної роботи в школі, класі, результати внутрішньошкільного контролю, моніторингу, про участь у методичних заходах, виконання доручень тощо.
Як показують результати дослідження традиційними темами методичних оперативок є:
§ методичні рекомендації з питань оцінювання знань учнів по 12 бальній шкалі;
§ рекомендації щодо складання календарних та поурочних планів;
§ підготовка та проведення шкільних олімпіад;
§ про проведення предметних тижнів;
§ про результати перевірки ведення шкільної документації;
§ про дотримання «Єдиних вимог до усного та писемного мовлення учнів»;
§ про організацію методичної роботи в школі;
§ про підготовку учнів до Державної підсумкової атестації;
§ про результати проведення контрольних зрізів навчальних досягнень учнів;
§ про виконання навчальних програм;
§ про підготовку та проведення методичних заходів, позакласних заходів;
§ про результати участі в конкурсах, олімпіадах;
§ про організацію проведення начальної практики та інші.
Вважаємо, що дані методичні рекомендації допоможуть розробити ефективну модель методичної роботи в сільській малокомплектній школі, забезпечивши:
· системний цілеспрямований підхід до організації методичної роботи на діагностично-прогностичній основі;
· розв’язання проблеми вибору оптимальних варіантів побудови методичної роботи в школі;
· відмову від оцінки ефективності методичної роботи за кількісними показниками, а оцінювання її за критеріями оптимальності кінцевих результатів;
· реформування змісту внутрішньошкільної методичної роботи в сільській малокомплектній школі;
· оптимізацію форм методичної роботи з педагогічними працівниками на основі диференціації та особистісно-орієнтованого підходу;
· оптимальне поєднання традиційних і інноваційних форм методичної роботи, розрахованих на активне навчання дорослих, розвиток їхнього інтелекту, професійної майстерності, педагогічної культури;
· постійний перехід від організованої методичної роботи до самоосвіти, від обов’язкової до добровільної участі вчителів у підвищенні рівня професійної майстерності;
· формування сучасного учителя-професіонала якому властиві інноваційний стиль науково-педагогічного мислення, потреба в постійному саморозвитку, здатність генерувати нові перспективні педагогічні ідеї, інтелігентність та духовна культура.