Неділя, 19.05.2024, 04:44
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя початкових класів Данилюк Марії Григорівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Одиниці вимірювання довжини

Тема. Одиниці вимірювання довжини. Вираження одних одиниць вимірювання довжини іншими

Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання довжини; ознайомити учнів із походженням метра;вправляти у заміні одиниць вимірювання; вдосконалювати  вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, зорову пам’ять, кмітливість, обчислювальні навички; виховувати охайність у роботі.

Обладнання: картки для усної лічби, таблиця одиниць вимірювання довжини, довідковий матеріал, кросворд.

Тип уроку: урок-подорож

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент

      Починаємо урок, а працюватимемо ми сьогодні під девізом, який написаний на дошці: «Старайся і ти досягнеш успіху!».

Розгадування кросворду «Математика»

      1. Одне з магічних чисел – схоже на кочергу.

2. Оцінка, яку не люблять.

3. Пальців на одній руці.

4. 3 помножити на 3.

5. Вона завжди допомагає вчити уроки.

6. Вона вчить нас розуму.

7. Між «3» і «5» стоїть  … .

8. Число, яке часто зустрічається в казках.

9. На дошці пише ... .

10. Що витримує в школі найбільше образ?

10. Що витримує в школі найбільше образ?

Так, зараз у  нас  урок   математики,  але  не  звичайний,  а  чарівний,  бо  ми  відправимося  в подорож,  де  по  дорозі  на  нас  чекають  цікаві  завдання,  розв’язуючи  які  ви  повинні  бути  уважними,  кмітливими,  спостережливими,  швидко  рахувати.  На  цьому  уроці  ви   більше  дізнаєтесь про  одиниці вимірювання довжини, а про метр - найбільше. Тож  розпочинаємо  подорож до країни «Математики».

                                           II.   Основна   частина

 - Сядьте  рівненько,  слухайте  уважно.  Для  подорожі  нам  потрібно вибрати шлях.  Подивіться  і  скажіть,  який  шлях нам потрібно пройти? Погоджуєтеся з таким маршрутом?  То ж рушаймо в дорогу!

  1. Контроль, корекція і закріплення вивченого

 

  1. Перевірка виконання домашнього завдання.

 

Перша зупинка «ПЕРЕПУСТКА». Щоби йти далі перевіримо правильність виконання домашнього завдання.

Один із учнів пояснює виконання задачі.

 

2. Усна лічба за картками.

Друга зупинка «ЩАСЛИВИЙ КВИТОК» (робота в групах)

 

Картка для групи 1

  • Записати числа у вигляді суми розрядних доданків числа

179051; 107920

  • Записати, скільки всього десятків, сотень, тисяч у числі 263 153.
  •  У скільки разів збільшується число, коли до нього справа приписуємо один нуль?
  • Як зміниться число 50 000, якщо відкинути в його запису два нулі?

 

Картка для групи 2

 

  • Записати числа у вигляді суми розрядних доданків числа

220469; 193405

  • Записати, скільки всього десятків, сотень, тисяч у числі 252127
  •  У скільки разів збільшується число, коли до нього справа приписуємо два нулі?
  • Як зміниться число 30 000, якщо відкинути в його запису один нуль?

 

 

III. Мотивація навчальної діяльності.

   Щодня людям потрібно щось вимірювати. Звичайно , щоб правильно виконати вимірювання потрібно знати одиниці вимірювання та правильно їх застосовувати.

Цілевизначення.

  Діти, як ви думаєте, що ми будемо сьогодні робити на уроці?

(Записую на дошці думки учнів)

 

IV.  Повторення та узагальнення вивченого про одиниці вимірювання довжини

   Наступна зупинка «ДВА ЧОМУЧКИ». Як ви думаєте, чому вона так називається? Вірно , працюватимемо в парах. Як ми писатимемо в зошитах?

  1. Завдання № 259 (1)

 

   Наступна зупинка «ЗНАМОМЕ МІСТО»

Ви вже знаєте одиниці вимірювання довжини з попередніх класів. Давайте разом їх повторимо.

 Прочитати таблицю одиниць довжини вголос (разом) із підручника.

Наша зупинка «ПАСТКА»

Гра «Знайди зайве» (робота в групах)

     1група                                          2 група

 метр                                               грам

 дециметр                                      кілограм

 кілограм                                       центнер

 кілометр                                       міліметр

Так, це – кілограм, міліметр. Чому? (Учні пояснюють.)

Учень першої групи пояснює, що зайвий кілограм – це міра маси, інші слова  - міри довжини, а другої – міліметр, бо це одиниця довжини, інші ж міри маси.

Наступна зупинка «РАЗОМЕЦЬ» Давайте поміркуємо, чому вона так називається?

 

 Коментоване виконання завдання № 260, 261

 

V.  Фізкультхвилинка

 

Раз! Два! Час вставати,

Будемо відпочивати.

Три!  Чотири! Присідаймо.

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у світлий клас.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам його упіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутися до справ.

 

 Зупинка «ОДИНОКИЙ ТУРИСТ»

Самостійна робота: вправа № 262

 

Зупинка «ЦІКАВА ЗУСТРІЧ»

 Повідомлення вчителя про винайдення метра.

            Всім  вам  відомий  метр.  А  чи  знаєте  ви  звідки  пішла  ця  назва?  Дуже - дуже  давно,  діти,  були  різні  міри  довжини.  

Сажень — 2 м 13 см

Аршин — 75 см

Лікоть — 46 см

П’ядь — 17 см 8 мм

Верста — 1 км 70 м

Миля — 1 км 600 м

Дюйм — 2 см 5 мм

Вимірювати  було  незручно.

І ось… 1789 рік. Франція. Багато великих і малих змін відбулося. Зокрема, було розв'язане  дуже  важливе, для  міжнародних  торгівельних  відносин,  питання  про  єдину  систему  мір.  Вчені  вирішили  взяти  за  одиницю  довжини  одну  сорокамільйонну  частину  Паризького  меридіана.  Цій  мірі  дали  грецьку  назву – «метр». На честь знаменної події французький уряд встановив спеціальну золоту медаль з написом «У всі часи, для всіх народів».

Але на Русі метрична система мір в той час не була запроваджена. Різнобій у мірах довжини й ваги мав місце аж до 1892 року, коли під керівництвом видатного російського вченого Дмитра Івановича Менделєєва була створена головна палата мір і ваги. Тоді були виготовлені  і встановлені в спеціальних приміщеннях точні зразки російських мір довжини – аршина (71 см) та ваги – фунта – (400 г).

         І лише у 1897 році царський уряд видав указ, за яким у країні, поряд з аршином і фунтом, дозволялося користуватися метром і кілограмом. Але ці міри остаточно були введені лише Радянським Союзом у 1918 році і діють до цих пір.

VI. Розвиток математичних умінь учнів

Мандруємо далі.  Зупинка «В ГОСТЯХ». Діти пригадаймо, як поводити себе в гостях?

1. Коментоване розв’язання задачі № 263 за скороченим записом умови задачі на дошці

3 кг — 2 кг

12 кг — ? кг

 

Поїзд іде далі . Зупинка «З ДРУГОМ РАЗОМ» (робота в парах)

 

Приклади № 264

 

ПОЇЗД ЗУПИНИВСЯ?!

 

Цієї зупинки не було у нашому маршруті, але ми зупинилися , бо заблукали. Нічого страшного нам допоможе карта в підручнику та ваші знання.

 

 Практична робота з картою України. (У підручнику )

 

VII. Підсумки уроку

 «Останні метри шляху».  Колективна  робота

              3буна         с3жі                                    3ніг             7я

            (трибуна, стрижі, триніг, сім’я)

         - Справилися,  молодці!

VIII. Домашнє завдання

№ 266, 267, 268 – ОБРАТИ ДВА НОМЕРИ ТА ВИКОНАТИ

 

IX. Рефлексія

  • Що ми дізналися нового на уроці?
  • Що встигли зробити із запланованого?
  • Кому з учнів ви хотіли б подякувати за співпрацю?

Ось і скінчився наш незвичайний урок.

А ще я хочу вам побажати:

З математикою дружіть,

Ви від неї не біжіть.

І тоді вона в житті

Допоможе вам завжди.

Посилання на документ Word

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
uCoz