Аналіз уроку
Структура уроку ОЗОН:
- Мотиваційний етап (забезпечення емоційної готовності до уроку; актуалізація суб’єктного досвіду; актуалізація опорних знань).
- Етап цілевизначення і планування (мета формулюється вчителем на основі програмних вимог; ціль визначається учнем і є конкретною: хочу дізнатися…).
- Етап опрацювання навчального матеріалу (учень працює самостійно; робота вчителя – до уроку).
- Рефлексивно-оцінювальний етап (оцінюються не лише знання, а й (і це головне!) особистісний розвиток).
Цілі уроку:
- Чи були забезпечені мотиваційна готовність і позитивний настрій?
- Чи актуалізував учитель суб’єктний досвід учня?
- Наскільки конкретно були сформульовані цілі уроку?
- Чи обговорювалися вони з учнями?
- Чи мали учні можливість внести свої зміни і доповнення до пропонованого переліку цілей?
- Чи стали цілі особистісно значущими для школярів?
Форми спілкування і роботи:
- Чи був учитель толерантним у стосунках з учнями?
- Яка форма спілкування переважала: монолог, діалог, полілог?
- Які форми роботи переважали: фронтальна, індивідуальна, парна, групова, кооперативна?
- Чи були запропоновані різні види завдань?
- Які із завдань переважали: репродуктивні, частково-пошукові, дослідницькі, творчі?
Способи діяльності:
- Чи стимулював учитель школярів до самостійного їх вибору і форм виконання?
- Чи виявлялися найбільш особистісно значущі способи навчальної діяльності учнів?
- Чи враховувалися індивідуальні пізнавальні можливості учнів, темп навчання?
- Чи надавалася допомога учням, які не встигають за темпом роботи класу?
- Чи створювалася ситуація успіху на уроці?
Домашнє завдання:
- Чи диференціювалися домашні завдання, можливість їх вибору?
- Чи аналізувалися домашні завдання?
- Чи обговорював учитель з учнями підсумок уроку (що дізналися, що сподобалося, що ні, що хотілося б повторити на наступному уроці)?
Рефлексія:
- Чи проводилося оцінювання процесу виконання завдань?
- Які форми для цього застосовувалися: самоконтроль, взаємооцінка, колективна думка, якісь інші?
- Чи оцінював учитель оригінальність суджень, правильність та раціональність шляхів розв’язку проблем?
Чи набували учні навичок цілевизначення, планування, рефлексії, оцінювання