Опрацювання тексту «Мудра голка» А. М’ястківського у 2 класі
1 етап
А) Робота з деформованим прислів’ям (розшифрувати та пояснити)
не Мудрим а навчився вродився, ніхто.
Б) Прочитайте назву твору. Як ви думаєте, про що йдеться в оповіданні?
В) Читання пірамідок слів
МАМА ВОЛОШКОЮ
НИТКА МАРІЙКО
ГОЛКОЮ КОЛЮЧА
ПАЛЬЧИК МУДРА
ПРОВОРНА ОЧАХ
Г) Читання твору вчителем
1 варіант
- Про кого розповідається у цьому творі?
- Чому Марійка заплакала?
- Що вишила Марійка разом з мамою?
2 варіант
- Пригадайте казки, у назвах яких є слова мудрий, мудра?
- Доведіть, що твір «Мудра голка» - це оповідання?
Запитання до класу:
- Скільки разів у тексті зустрічається слово Марійка?
- Які квіти вишивала мама?
- Знайдіть в тексті найдовше слово?
- Які кольори зустрічаються в тексті?
- Що потрібно для вишивання?
2 етап
2 варіант
- Читає текст самостійно.
- Придумує запитання за змістом.
1 варіант
- Читають першу частину «ланцюжком» ( під керівництвом вчителя).
Другу частину переказує учень з сильнішого варіанту.
Перевірка
2 варіант ставить запитання класу
Запитання вчителя:
- Про що це оповідання?
- Що попросила Марійка в мами?
- Чому в Марійки спочатку нічого не виходило?
- Поясніть значення слова «шматок».
- Поясніть значення слова «проворна».
- Знайдіть та прочитайте це слово у реченні.
- Чому в Марійки спочатку нічого не виходило?
3 етап
Завдання для обох варіантів
- Прочитати в особах1-й діалог мами з дівчинкою.
- Прочитайте думку Марійки.
1 варіант
- Знайдіть та прочитайте речення, де висловлено основну думку твору.
2 варіант
- Складіть поради для дівчинки, яка хоче навчитися вишивати.