Тема. Одиниці вимірювання маси. Заміна одних одиниць вимірювання маси іншими
Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси; вправляти в знаходженні частини від заданої величини; вдосконалювати обчислювальні навички та вміння учнів розв’язувати задачі; розвивати кмітливість; виховувати бережливе ставлення до результатів праці.
Обладнання: картки для опитування, картки для парної та групової роботи, таблиця одиниць маси.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
Діти, давайте налаштуємося на плідний та цікавий урок.
Учитель Учні
Рахуємо швидко
Пишемо красиво
Мислимо логічно
Не розуміємо запитуємо
II. Контроль і закріплення знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання
• Пояснити правила переходу одних одиниць вимірювання довжини до інших (№ 325).
• Скласти вираз для розв’язання задачі № 326
2. Завдання для опитування з елементами диференціації.
КАРТКА ДЛЯ УЧНІВ СЕРЕДНЬОГО РІВНЯ
Порівняти:
5 м 4 дм і 5 м 40 см
7 км 680 м і 7 км 068 м
4 дм 8 см і 5 дм
15 мм і 1 см 5 мм
Задача
Одна смужка має довжину 6 см, а друга – 3 см. У скільки разів перша смужка довша за другу? На скільки сантиметрів перша смужка довша за другу?
КАРТКА ДЛЯ УЧНІВ ДОСТАТНЬОГО РІВНЯ
Обчислити
7 см + 3 см 4 мм
313 мм + 212 мм
7 см 9 мм — 3 см 2 мм
5 м 3 дм — 1 м 9 дм
Задача
Знайти довжину та ширину прямокутника, периметр якого 12 метрів. (Вказати декілька варіантів)
II. Повідомлення теми та мети уроку.
1. Бесіда з метою з’ясування, які одиниці маси діти вже знають.
2. Пояснення.
— Для вимірювання маси великих вантажів недостатньо користуватись кілограмом, використовують центнер і тонну.
3. Робота за таблицею
1 т = 1 000 кг
1 т = 10 ц
1 ц = 100 кг
1 кг = 1 000 г
4. Хвилинка цікавого. Історична довідка.
— У давнину користувались іншими одиницями вимірювання маси. Прочитайте їх на таблиці.
Золотник — 4 г
Гривня — 400 г
Пуд — 16 кг
Фунт — 400 г
5. Первинне закріплення. Задача №328 (фронтально)
6. Коментоване розв’язання задачі № 329
7. Фізкультхвилинка
Чух-чух! Чух-чух!
А на дворі дощик вщух.
До веселки руки здіймаємо,
Танцювати хутчіш починаємо.
Чок-чок! Чок-чок!
То п’ятка, то носок.
У долоні плескать будем,
Зразу ж втому ми забудем
Танцювали – відпочили,
Працюювати захотіли!
III. Розвиток математичних умінь учнів
1. Робота в групах.
Картка для групи №1
Запишіть у кілограмах: 3 т 80 кг; 20000 г.
Запишіть у грамах: 7 кг; 12 кг 60 г.
Запишіть у центнерах: 3 т 6 ц ; 3800 кг.
Запишіть у тоннах: 200000 кг; 1200 ц.
Картка для групи №2
Запишіть у кілограмах: 5 т 800 кг; 15000 г.
Запишіть у грамах: 9 кг; 34 кг 70 г.
Запишіть у центнерах: 7 т 6 ц ; 50800 кг.
Запишіть у тоннах: 100000 кг; 1200 ц.
2. Вправа 331. Знаходження частини від заданої величини. (Сильніші учні працюють самостійно, з рештою – колективно)
3. Коментоване розв’язання задачі №332. Складаємо разом з учнями короткий запис задачі.
2 ц нафти – 3 ц кам’яного вугілля
? т нафти – 60 т кам’яного вугілля
( Бесіда про бережливе ставлення до результатів праці кочегара та інших людей)
4. Робота в парах. Знайти приклади, які обчислені неправильно. Виправити помилки та вказати вірний результат.
32000 х 10 : 100 = 3200
( 340 + 600) : 10 = 940
4 х 13 = 52
57 : 3 = 18
43 х 14 – 54 = 548
43 х 20 + 43 х 20 = 1620
IV. Підсумки уроку
1. Гра «Обери одиницю вимірювання»
Якою одиницею користуємося при вимірюванні:
Вагон угілля? Мішок цукру-піску? Жменьки цукерок? Ящик яблук? Причіп пшениці? Одного трактора? 10 мішків гречки? Одного зошита?
2. Задача-хитринка.
Два коники везуть вантаж. Білий кінь – пуд солі, а чорний кінь – пуд вати. Кому із них важче везти вантаж і чому?
V. Домашнє завдання № 336, № 337.
VI . Підсумкова рефлексія.
Я – дізнався….
Я – зрозумів….
Я - повторив….
Я – запам’ятав….