Неділя, 19.05.2024, 06:28
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя початкових класів Данилюк Марії Григорівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Одиниці вимірювання маси

Тема. Одиниці вимірювання маси. Заміна одних одиниць вимірювання маси іншими

 

Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси; вправляти в знаходженні частини від заданої величини; вдосконалювати обчислювальні навички та вміння учнів розв’язувати задачі;  розвивати кмітливість; виховувати бережливе ставлення до результатів праці.

Обладнання: картки для опитування, картки для парної та групової роботи, таблиця одиниць маси.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I.     Організаційний момент

     Діти, давайте налаштуємося на плідний та цікавий урок.

Учитель                                                        Учні

Рахуємо                                                        швидко

Пишемо                                                        красиво

Мислимо                                                      логічно

Не розуміємо                                              запитуємо

 

II.  Контроль і закріплення знань учнів

 

1. Перевірка домашнього завдання

• Пояснити правила переходу одних одиниць вимірювання довжини до інших (№ 325).

• Скласти вираз для розв’язання задачі № 326

 

 2. Завдання для опитування з елементами диференціації.

КАРТКА ДЛЯ УЧНІВ СЕРЕДНЬОГО РІВНЯ

Порівняти:

5 м 4 дм і 5 м 40 см

7 км 680 м і 7 км 068 м

4 дм 8 см і 5 дм

15 мм і 1 см 5 мм

Задача

Одна смужка має довжину 6 см, а друга – 3 см. У скільки разів перша смужка довша за другу? На скільки сантиметрів перша смужка довша за другу?

 

КАРТКА ДЛЯ УЧНІВ ДОСТАТНЬОГО РІВНЯ

Обчислити

7 см + 3 см 4 мм

313 мм + 212 мм

7 см 9 мм — 3 см 2 мм

5 м 3 дм — 1 м 9 дм

 

Задача

Знайти довжину та ширину прямокутника, периметр якого 12 метрів. (Вказати декілька варіантів)

 

II.                 Повідомлення теми та мети уроку.

1.     Бесіда з метою з’ясування, які одиниці маси діти вже знають.

 

2. Пояснення.

— Для вимірювання маси великих вантажів недостатньо користуватись кілограмом, використовують центнер і тонну.

3. Робота за таблицею

1 т = 1 000 кг

1 т = 10 ц

1 ц = 100 кг

1 кг = 1 000 г

 

4. Хвилинка цікавого. Історична довідка.

— У давнину користувались іншими одиницями вимірювання маси. Прочитайте їх на таблиці.

Золотник — 4 г

Гривня — 400 г

Пуд — 16 кг

Фунт — 400 г

 

5. Первинне закріплення. Задача №328 (фронтально)

 

6. Коментоване розв’язання задачі № 329

 

7. Фізкультхвилинка

Чух-чух! Чух-чух!

А на дворі дощик вщух.

До веселки руки здіймаємо,

Танцювати хутчіш починаємо.

Чок-чок! Чок-чок!

То п’ятка, то носок.

У долоні плескать будем,

Зразу ж втому ми забудем

Танцювали – відпочили,

Працюювати захотіли!

 

III.              Розвиток математичних умінь учнів

 

1.     Робота в групах.

     Картка для групи №1

Запишіть у кілограмах: 3 т 80 кг; 20000 г.

Запишіть у грамах: 7 кг; 12 кг 60 г.

Запишіть у центнерах: 3 т 6 ц ; 3800 кг.

Запишіть у тоннах: 200000 кг; 1200 ц.

 

Картка для групи №2

Запишіть у кілограмах: 5 т 800 кг; 15000 г.

Запишіть у грамах: 9 кг; 34 кг 70 г.

Запишіть у центнерах: 7 т 6 ц ; 50800 кг.

Запишіть у тоннах: 100000 кг; 1200 ц.

 

2.     Вправа 331. Знаходження частини від заданої величини. (Сильніші учні працюють самостійно, з рештою – колективно)

 

3. Коментоване розв’язання задачі №332. Складаємо разом з учнями короткий запис задачі.

2 ц нафти – 3 ц кам’яного вугілля

? т нафти – 60 т кам’яного вугілля

( Бесіда про бережливе ставлення до результатів праці кочегара та інших людей)

 

4. Робота в парах. Знайти приклади, які обчислені неправильно. Виправити помилки та вказати вірний результат.

32000 х 10 : 100 = 3200

( 340 + 600) : 10 = 940

4 х  13 = 52

57 : 3 = 18

43 х 14 – 54 = 548

43 х 20 + 43 х 20 = 1620

 

IV.              Підсумки уроку

 

1.     Гра «Обери одиницю вимірювання»

Якою одиницею користуємося при вимірюванні:

Вагон угілля?  Мішок цукру-піску?  Жменьки цукерок?  Ящик яблук?  Причіп пшениці?  Одного трактора?  10 мішків гречки? Одного зошита?

2.     Задача-хитринка.

Два коники везуть вантаж. Білий кінь  – пуд солі, а чорний кінь – пуд вати. Кому із них важче везти вантаж і чому?

 

V. Домашнє завдання                   № 336, № 337.

 

 

 

VI . Підсумкова рефлексія.

Я – дізнався….

Я – зрозумів….

Я -  повторив….

Я – запам’ятав….

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
uCoz