Неділя, 19.05.2024, 04:44
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя початкових класів Данилюк Марії Григорівни

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Урок №4

Тема. Одиниці вимірювання часу. Задачі з буквеними даними.

Мета: систематизувати уявлення учнів про одиниці вимірювання часу; закріплювати вміння переходити від одних одиниць вимірювання величин до інших; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення та математичне мовлення; виховувати бережливе ставлення до часу та працелюбність.

Обладнання: табелі-календарі;  модель годинника, картки для роботи в парі.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний  момент.

   1. Психологічний настрій класу.

    Ми любимо яскраве сонечко, воно нам посміхається.Посміхнімося ж і ми йому та один одному. Хай це додасть нам гарного настрою, бо від нього залежатиме продуктивність нашої роботи на уроці.

    А тепер скажіть, який у вас настрій?  От і добре. Починаємо урок, а працюватимемо ми під девізом, який  написаний на дошці: «Молодець! Старайся і ти досягнеш успіху».

 

II. Контроль, корекція і закріплення знань.

1.Перевірка домашнього завдання.

А) Рівняння №358

 Розв’язати друге рівняння та пояснити, як знаходити невідоме зменшуване.

Б) Задача №360

Вставити  пропуски у скорочений запис задачі на дошці

 

 ? год роботи - ? гончарів – 36 глечиків

  1. год роботи  - 1 гончар - ? глечиків

2. Усний  рахунок.

а) Логічна  розминка

  – Продовжити  числовий  ряд, замінивши букви числами

                          2, 4, 6, 8,  М, А.

                          100, 200, 300, Т, Е.

                          500, 1000, 1500, М, А.

                          2000, 3000, 4000, Т, И.

                          12341, 12343, 12345, К, А.

  • Утворіть слово із даних літер. (Математика)

б) Гра "Доповнити до 4000"

           – Називаю числа, а учні  оголошують результат і фіксують на дошці

   3000, 3999, 1500,  100.

в) Гра «Знайди помилку»

   – Знайти перетворення, виконані невірно.

120 с = 2 хв                                         2 год 2 хв = 122 хв

2 доби = 44 год                                   240 хв = 5 год

3 год = 180 хв                                     5 хв 50 с = 300 с

         

    3.Робота в парах ( з вибірковою перевіркою)

  • Назвати одиниці вимірювання часу від найменшої до найбільшої;
  • Назвати одиниці вимірювання маси від найбільшої до найменшої;
  • Задача з логічним навантаженням ( для сильніших пар). Порахувати тривалість усіх перерв сьогодні.

 

III. Повідомлення теми уроку.

  1. Загадки
  • Стоїть дуб, на ньому — дванадцять гілок, а на кожній гілці — по чотири гнізда, а в кожному гнізді — по семеро пташенят.
  •  
  • Сам днів не знає, а іншим указує. (Календар)
  • Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо систематизувати знання про одиниці вимірювання часу, працюватимемо з табелем-календарем та годинником.

IV. Розвиток математичних знань.

  1. Фронтальна бесіда.

     Учні пригадують вивчені одиниці вимірювання часу; століття в якому ми живемо; століття, в яких жили видатні українці Б. Хмельницький, Т. Шевченко та інші.

  1. Колективна робота з табелем-календарем (усно).
  • Задача №362 – дають відповіді на запитання щодо дня тижня конкретних подій;
  • Задача №363 – переводять роки й місяці життя дівчинки в місяці;
  • Задача №364 – визначають століття та роки події;
  • Задача №365 – рахують скільки років бабусі
  1. Заміна більших одиниць вимірювання часу меншими – вправа №368.

( Перший вираз коментує вчитель, робимо 4 вирази на вибір учнів)

Наприклад: 5 р. = 60 міс. Один рік складається із 12 місяців, а 5 років їх має у 5 разів більше, тобто 12х5=60 міс.

  1. Заміна менших одиниць вимірювання часу більшими - № 369.

Аналогічний алгоритм виконання вправи. ( виконуємо лише 4 вирази)

120 с = 2 хв – 60 секунд – це одна хвилина, а у 120 с – їх стільки, скільки разів по 60 вміститься у числі 120, тобто 120 с : 60 = 2 хв

 

  1. Фізкультхвилинка

V.  Узагальнення й систематизація знань учнів

1. Дії з іменованими числами

- Диференційована робота над вправою №371. Сильніші учні виконують самостійно, а решта – під керівництвом учителя.

 

2. Колективна робота над задачею №367.

- опрацювання тексту задачі самостійно;

- аналіз задачі під керівництвом учителя

                             А) скільки придбали тренажерів? Штанг?

                             Б) Яка ціна штанги?

                             В) Скільки заплатили за всі штанги?

                             Г) Скільки коштують усі тренажери?

                             Д) Скільки коштує один тренажер?

Учні самостійно складають вираз. Сильніший учень працює біля дошки, самоперевірка – з дошки.

  а – ( в х 3 ): 8 – коштує тренажер

3.Завдання з логічним навантаженням (за наявності часу)

Що їли к о т и ?

В кожного своя є миска,

їсть кіт Мурзик не сосиску,

їсть не рибу кіт Васько

І не кашу з молоком.

І руденька Любка наша

їсть із мисочки не кашу.

Біла кицька Віолетта

Уподобала котлету.

Хто їсть рибу, хто — сосиску?

Хто вподобав каші миску?

(Рибу — Любка, сосиску — Васько,

а кашу — Мурзик.)

VI. Підсумок уроку

  •  Який у вас настрій на фініші уроку?
  • Що нового ви дізналися сьогодні?
  • Посміхніться один одному та подякуйте сусідові ( подумайте, за що)

VII. Домашнє завдання (на вибір)

1 варіант  - №372, №373(1,2,5,6 вирази)

2 варіант

  1. Порахуйте та запишіть скільки місяців, днів ви прожили.
  2. На скільки років ви менші від матусі, від бабусі?
  3. Дізнайтеся, коли в історичних матеріалах згадується наше село Коловерти ( рік, століття)

Посилання на документ Word

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
uCoz