Тема. Одиниці вимірювання часу. Перетворення одиниць вимірювання часу. Розв’язування задач на визначення тривалості події
Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання часу; закріплювати вміння учнів переходити від одних одиниць вимірювання величин до інших; розвивати мислення; виховувати вміння цінувати свій час.
Обладнання: картки із диференційованими завданнями; картки для парної та групової роботи, моделі годинників, таблиця одиниць часу.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
Гра «Світлина» Демонструю картку із прикладом 5 секунд. Завдання дітей – обчислити вираз.
420:7= 20х20=
200:5= 45+405=
200х100= 2900+100=
II. Контроль і закріплення знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання
- 1 учень записує та пояснює 4 перетворення із №348;
- 1 учень записує та пояснює розв’язування задачі №349.
2. Усні обчислення. Робота в парах. «Розплутай ланцюжок»
1 пара: 10 х 10 2 пара: 130 + 20 3 пара: 350 - 25
+ 200 : 5 х 0
: 5 - 3 + 400
- 60 х 10 :100
0 270 4
3. Диференційоване завдання.
Кожному учневі роздаю картку із геометричною фігурою. Він має виміряти кожну сторону, написати довжину (ширину) сторони та визначити периметр. Ці картки двох кольорів – зеленого ( для учнів із середнім рівнем знань – результати вимірів лише у сантиметрах) та оранжевого ( для учнів достатнього та високого рівнів – виміри у сантиметрах та міліметрах).
III. Повідомлення теми уроку та його мети.
Загадка.
Справно йде, хоч ніг немає,
«Цоки-цок», усім співає.
І секунди, і хвилини
Нам рахує він щоднини. (годинник)
- Діти, що показує нам годинник?
- Давайте подумаємо, що ми робитимемо сьогодні на уроці?
(Записую коротко думки учнів)
IV. Первинне сприйняття та осмислення нового матеріалу.
1. Пояснення вчителя.
Паралельно діти-візуали можуть самостійно опрацьовувати даний матеріал із підручника №350 сторінка 55, оскільки міри часу вже вивчалися у попередніх класах.
2. «Мозковий штурм»
Що можна зробити важливого за 1 хвилину?
1 хвилина – це багато чи мало?
3. Гра « Одна хвилина»
- Діти рахують скільки слів можна сказати за 1 хвилину;
- До скількох можна порахувати за 1 хвилину;
(учитель стежить за годинником, один учень промовляє – всі рахують)
4. Фізкультхвилинка
На зеленій галявині, (Діти ходять по колу. )
Де рясна трава,
Дзюркотить криниченька, ( Колові рухи руками)
Чиста, лісова.
До води схиляються (Нахили тулуба вперед)
Квіти запашні. (Руки витягнуті вперед)
Камінці поблискують (слідкують поглядом за витягнутими пальцями. )
В темній глибині.
Ми збирали ягоди, (Збирають ягоди: слідкують за рукою, присідають. )
Забрели сюди. (ходьба на місці )
Відпочити в затишку сіли край води. (присіли)
Ходять в лісі шелести, (Ходьба. )
дзюркотить вода —
Це казки криниченька (Погойдуються)
нам розповіда.
- Закріплення та осмислення знань учнів
- Фронтальна робота
- Діти читають таблицю одиниць вимірювання часу;
- Увага на скорочений запис одиниць вимірювання часу (без крапки!)
- Експрес-диктант.
Вчитель читає, а учні записують з наступною взаємоперевіркою у парах.
Одинадцята година, двадцять п’ять хвилин, десять секунд, сім годин сорок дві хвилини п’ятдесят вісім секунд.
- Колективна робота. Задача №353.
Разом з учителем учні визначають скільки століть існує Київ та століття, у яких жили Б. Хмельницький, Т. Шевченко, Л. Українка.
- Перетворення одиниць часу
Фронтальним способом № 354, №355.
- Практична робота із моделями годинників на основі вправи №356.
6. Офтальмологічна фізкультхвилинка.
Діти слідкують лише очима за рухом указки.
VI. Розвиток математичних знань.
1. Групова робота над задачею №359
Учасники обох груп спочатку читають умову задачі. Якщо група може її виконати – працює без допомоги вчителя. Якщо група не справляється – сигналізує червоною карткою. Вчитель пропонує допомогу у вигляді скороченого запису задачі.
3 в. – 6 м. – 360 г
1 в. – 8 м. - ? г
Якщо і це не допомагає – пропоную план розв’язування задачі.
План розв’язування:
1. Скільки грамів шкідливих газів з повітря поглинає 1 в’яз за 1 місяць?
2. Скільки грамів шкідливих газів з повітря поглинає 1 в’яз за 8 місяців?
VII. Підсумок заняття.
1. Колективна робота - форзац підручника – знайти приклади застосування одиниць часу.
2. Елементи методики «Ейдетики»
– Закрийте очі та явіть собі! Ви – художник-чарівник. Візьміть пензлик до рук, виберіть фарбу і помандруємо приміщенням школи, класом і писатимемо, де захочемо. Напишіть букву «м» на вхідних дверях, букву «о» – на коридорі, букву «л» – на дверях нашого класу, букву «о» – на дверях третього класу, букву «д» – на вікні, букву «ц» – на стелі, букву «і» – на дошці. Закрийте очі і пройдіть ще раз уявним шляхом та зберіть букви докупи. Яке слово вийшло? (Молодці)
– Перевіримо, чи все встигли зробити із запланованого? Це говорить про те, що ми вміємо цінувати власний час.
– Що нового дізналися?
– Кому з учнів ви хотіли б подякувати за співпрацю?
- Домашнє завдання.
№358, №360, №361 – обрати та виконати два номери.